Vác polgármestere és a külterület két képviselője is lakossági fórumot tartott a Naszály-hegy lábánál élők számára, ahová több család is megérkezett kedd délután.
Matkovich Ilona a Deákvárt érintő fejlesztéseket ismertette, Rozmaring Sándor a Sejce területen elvégzett munkákról számolt be, míg Molnár Nándor az M2-es autóút-tervezet északi pihenőjéről és lehajtójáról adott tájékoztatót, ami a megépítését követően a Gombási útra vezeti majd a forgalmat.
A Sejcén élő családok, az önkormányzattal szorosan együttműködve, sokszor társadalmi munka bevonásával igyekeznek javítani azokon a feltételeken, amelyek a kényelmi szolgáltatásokat biztosítják – derült ki kedd délután a Terasz Kilátóban megszervezett lakossági fórumon.
Rozmaring Sándor önkormányzati képviselő kiemelte, hogy 5 évvel ezelőtt azért indult el a helyhatósági választásokon, mert úgy érezte, Deákvárnak fejlődésre van szüksége. Mint elmondta, az utak állapota borzasztó volt a környéken, ezért elsőként azon dolgozott, hogy ez a helyzet változzon.
A DDC Kft.-vel történt együttműködés keretében, mintegy 2000 tonna bányai kő felhasználásával, 16 külterületi dűlő és földút vált járhatóbbá. Kőszórásos technológiával újították fel a Patakvölgyi utat, a Jóhegyi utat, a Borász utcát, a Szarvasbogár utcát és a Kisgombás utcát. Rendszeressé tették a választókerület kőszórt útjainak gépi és kézi karbantartását.
“2019 őszén a választókerület útjain lévő kátyúkról, lakossági segítséggel, „leltár” készült. Az akkor megszámolt 648 darabbal szemben jelenleg 30-40 úthiba vár kijavításra.”
Hozzátette, hogy megszületett a megállapodás az Önkormányzat, a DDC Kft. és az ELMÜ között arról, hogy 2024-re az Agyagbánya mellett élő 21 család kap biztonságos áramellátást. Emellett folyik Hermány külterület áramellátásának bővítése, Nyulasban pedig befejeződött az áramszolgáltatás korszerűsítése.
Matkovich Ilona a volt laktanya területének fejlesztését ismertetve kiemelte: az önkormányzat itt egy többségében zöldterületekben gazdag kertvárost szeretne kialakítani, aminek a tervei elkészültek. A polgármester hangsúlyozta: sem ő, sem az Összefogás Vácért frakció nem támogat semmilyen akkumulátorgyári beruházást, sem az ahhoz csatlakozó tömeges munkásszállók kialakítását, rámutatva arra a meghatározó iparvárosra, ami mára látványában is uralkodó elemévé vált a Dunakanyarnak.
“Gondoljanak bele, milyen nagy probléma ez az akkumulátorgyár. Alig 10 kilométerre van Göd. A hátunk mögött ott van a Samsung-gyár, pedig itt vagyunk Vác egyik legészakibb pontján és az egyik legmagasabb pontján, és innen látszik milyen közel van hozzánk.”
A Gombáson, Fenyvesen, Kútvölgyön és Pincevölgyön élő több száz család szinte kizárólag a Sejcei úton tud bemenni a városba. Az M2-es autóút fejlesztését a kormány nemzetgazdasági szempontból kiemelt ügynek nyilvánította, aminek a legújabb és egyben a várost érintő legnagyobb pihenője Deákvár északi részén a Gombási úti lehajtókkal épül majd meg. Az önkormányzat a városrész lakóinak érdekeit képviseli az állami projektben – mondta Molnár Nándor, aki kiemelte: a főbb szempont az, hogy az ott élők nyugalmát a legkevésbé zavarja majd a várhatóan megnövekedő forgalom.
“Alapvetően egy neuralgikus pontja van ennek, ami önöket is érdekel, hogy mi is fog történni a Gombási úttal. Jelen pillanatban annyit tudunk, az állami beruházó azt sem volt hajlandó elfogadni, hogy a lehajtón kívül, a Gombási úthoz bármiféle módon hozzányúljon.”
Az önkormányzat javaslata az lenne, hogy a megnövekedett forgalmat a Gombás útról a Törköly közön és a Téglaház úton a Híradó tér felé vezetné el a közút kezelője, onnan pedig a Kodály Zoltán úton keresztül vezetnék át a közlekedést a régi kettes főútra. Az állam ezzel ellentétben viszont a Gombás úti forgalomrávezetéssel zárná le az M2-es legújabb fejlesztését.
A fórum végén mindhárom politikus arra buzdított mindenkit, hogy vegyen részt az önkormányzat által szervezett lakossági fórumon, amelyet csütörtökön 18 órától tartanak a gödi Samsung-gyár környezetszennyező tevékenységével kapcsolatban.