Ennek csaknem felét a kegyelmi botrány kirobbanását követően szórták el. Ez világosan jelzi, mennyire fontos volt a Fidesz számára a téma átkeretezése, a diskurzus uralása és a kezdeményezés visszavétele.
A kegyelmi ügy miatti február 10-ei lemond(at)ásokat követő héten kiugróan magas összeget, 48,5 millió forintot hirdetett el a Megafon a központi üzenetek terjesztésére. Ebben a február 11-17. közötti időszakban a politikai-közéleti Facebook-hirdetések top tízes listájának első nyolc helyén a Megafon beszélő fejei álltak. Az, hogy ennyi erőforrást áldoztak rá, világosan jelzi, mennyire fontos volt a Fidesz számára a téma átkeretezése, a diskurzus uralása és a kezdeményezés visszavétele – írja friss elemzésében a Political Capital.
De nem csak a kegyelmi botrány kirobbanását követő időszak, hanem az év elejétől összesített költések is a Megafon egyértelmű dominanciáját mutatják:
Nyolc hét alatt 114 millió forintot költöttek, az Origo és Magyarország Kormánya további mintegy 10-10 milliót. A fő hirdetők között nincs sem ellenzéki, sem független szereplő.
Amint arról korábban beszámoltunk, miközben az ellenzéki pártokat több mint félmilliárdos bírsággal sújtotta az Állami Számvevőszék, a Fidesz mellett nyíltan kampányoló álcivil CÖF és Megafon költéseit nem vizsgálták. Pedig a fideszes propagandagyárhoz három év alatt nyolc milliárd forintnyi forrás érkezett. Ebből a Megafonnál öt milliárd forint landolt, méghozzá ismeretlen forrásból.