Haláleset anyakönyvezése
Az ügy elintézéséhez szükséges okmányok, nyomtatványok:
- jegyzõkönyv a haláleset bejelentésérõl (kórházi halálesetkor)
- halottvizsgálati bizonyítvány I-IV. példánya
- az elhalt személyazonosító igazolványa (ha elveszett, nyilatkozat az elvesztés körülményeirõl)
- az elhalt személyi azonosítót és lakcímet igazoló hatósági igazolványa
- az elhalt születési anyakönyvi kivonata
- házassági anyakönyvi kivonat (ha az elhalt családi állapota házas)
- halotti anyakönyvi kivonat (a volt házastársét, ha az elhalt családi állapota özvegy)
- jogerõs bírósági ítélet vagy házassági anyakönyvi kivonat melynek megjegyzés rovatában szerepel a válás ténye (ha az elhalt családi állapota elvált)
FONTOS TUDNIVALÓK:
A haláleset anyakönyvezését a hozzátartozó, vagy a hozzátartozótól meghatalmazással rendelkezõ temetkezési vállalat, vállalkozó kezdeményezheti.
Amennyiben az anyakönyvi kivonat nem áll rendelkezésre, akkor az esemény helye szerinti anyakönyvvezetõnél illetékmentesen szerezhetõ be
|