“Tudniuk kell az itt élőknek, hogy mit is jelentene, ha az az elképzelés valósulna meg, ami a Ligeten át a Diadal téren keresztül vezetné fel az autósforgalmat a vár alatt megépített váci hídra.” Ezzel a szándékkal demonstrálta a város Gazdasági Bizottságának a tagja, Makrai Zsolt azt az útvonalat, amit Pátya József helyettes államtitkár, mint lehetséges alternatíva mutatott be pár hónapja. A váci híd városon belüli két verzióját lakossági fórumon is bemutatták, legutóbb pedig már talajmechanikai vizsgálatokat is végeztek az érintett területeken.
Azt az útvonalat járta be a váci gazdasági bizottság tagja, Makrai Zsolt, amit pár hónapja, Pátya József helyettes államtitkár a váci híd egyik lehetséges nyomvonalaként ismertetett például, a fideszes polgármesterjelölt, Imre Zsolt polgári estjén. Az M2-ről levezetett forgalom, valahol a Gödöllői út magasságában, a Ligeten keresztül érkezne ide a Diadal térre majd, a Kőszentes híd mellett a Stadion előtt érné el a Gombás-patakot.
Ez ellen a verzió ellen az Összefogás Vácért képviselői és más közlekedési szakemberek is tiltakoztak már. Inotay Gergely és Jess Kinga képviselők kiemelték: hogy ez nem csak tízmilliókból megépített csónakház és a Duna-parti játszótér lehetőségeit tenné tönkre, hanem alapvetően ellehetetlenítené a városnak azon elképzelését is, amely ezt a területet egy rekreációs központtá szeretné alakítani. Az Összefogás színeiben képviselőjelöltnek induló, Makrai Zsolt közlekedésmérnök kiemelte: ez az alternatíva nem csak ezeknek a fejlesztéseknek a sorsát pecsételné meg, hanem annyira megterhelné az amúgy is forgalmas terület közlekedését, hogy élhetetlenné válna ez a városrész.
“Közéleti személyiségként és közlekedésmérnökként is azon fogok dolgozni, hogy ezen tervezett helyszín helyett, Vác területén kívül akár a déli, vagy méginkább az északi irányban valósulhasson meg ez a híd.”