A váci Madách gimnázium idén is csatlakozott a #ErasmusDays programsorozathoz. A tematikus nap célja az volt, hogy felhívják a diákok és a tanárok figyelmét az uniós támogatású nemzetközi oktatási lehetőségekre, és átadják az eddig megszerzett tapasztalatokat. A bemutatónapra a gimnázium több váci iskolát is meghívott, délután pedig vetélkedőre várták a szervezők a diákokat.
Csütörtök reggeltől a szünetekben az érdeklődők a korábbi külföldi utakról készült kiállítást tekinthették meg az aulában, 14 órától pedig Európai Uniós vetélkedőre várták a diákokat a szervezők, majd élménybeszámolókra is sor került. A délután második felében már az Erasmus-tanfolyamok eredményeinek bemutatása zajlott. Több intézményből érkeztek vendégek: Az Árpád Fejedelem Általános Iskolából,a Boronkay Műszaki Középiskolából, és a Pikéthy konziból is.
„Az Erasmus-napnak most már majdnem egy évtizedes hagyománya van a Madách Gimnáziumban, hiszen 2016-ban csatlakoztunk úgy az Erasmus nagy családjához, hogy részt is vettünk mobilitásokon, és ezekről a tapasztalatokról be is kellett számolni. Az Erasmus-nap egyébként nem csak Magyarországon, hanem az Európai Unió összes országában ezen a héten zajlik, amikor is mindenütt Erasmus-napot rendeznek a különböző intézményekben.” – közölte Boda Mária tanár.
Boda Mária elmondta: minden évben más aktualitás mentén szervezik meg a napot. Idén az „Activateyourself” – címet adták az eseménynek, ugyanis azt szerették volna, hogy ha a programban részt vett kollégák átadják a tapasztalataikat a többieknek. Az Erasmus pályázatoknak köszönhetően a tanárokrészt vehetnek külföldi továbbképzésen. Az 1-2 hetes nyári kurzusokon elsajátított technikákon túl megismerhetik más országok oktatási rendszerét, kultúráját, értékeit, módszertani és idegen nyelvi kompetenciáikat fejleszthetik elsősorban. Tavaly már egyébként tanulókat is bevontak, hiszen az intézmény rendelkezik akkreditációval, ami azt jelenti, hogy diákok is mehetnek külföldre, egyéni úton és csoporttal is. A projekteknek nagyon sok előnye van, az ismeretszerzés mellett új barátságok születnek, és a résztvevő intézmények közötti kapcsolatok erősítésére is adódik lehetőség – emelte ki a pedagógus, aki egy személyes élményét is megosztotta: miszerint, a finnországi tanulmányútja kapcsán meghívást kapott a finn nagykövetségre, hogy ott is beszámoljon az országban szerzett tapasztalatairól.
„És hát persze a jövőben lehetnek közös projektjeink, hiszen nem csak a tanárok fontosak ebben a projektben, ezekben a projektekben, hanem a diákok is. Tehát itt nyilván elsősorban az iskola kell, hogy nyertes legyen, és az is. Hiszen minél több nyitott gondolkodású tanár van, annál magasabb szintű képzést képes nyújtani a diákoknak.” – hangsúlyozta Boda Mária tanár.