Hazánkban egyre több a vendégmunkás, és az országszerte szaporodó akkugyárak miatt feltehetően még többen érkezhetnek majd hazánkba. Nekik akar segíteni a Peak nevű hazai fintech-vállalat Overseas Connect néven futó fejlesztése. Ennek az applikációnak az a lényege, hogy a munkavállaló migránsok minden nyűgét kezelné nemzetközi szinten alkalmazható megoldásokkal. A Telex cikke szerint, az app célja, hogy mindent lefedjen, ami egy vendégmunkás életében felmerülhet elintéznivalók szintjén. Amikor Budapestre megérkezik például egy fülöp-szigeteki munkavállaló, a teljesség igénye nélkül:
- szüksége lehet egy jó internet-előfizetésre, amelynek segítségével olcsón, helyi tarifával használhatja a számára fontos appokat,
- előbb-utóbb pénzt szeretne hazaküldeni a szeretteinek, ehhez egy olcsó nemzetközi utalási lehetőség kell,
- szüksége lesz mindenféle biztosításra, egészségügyi szolgáltatásra,
- minél kedvezőbb csomagküldési és -fogadási megoldásra, akár ő szeretne ajándékot küldeni a gyerekeknek, akár neki hiányzik a három kedvenc fűszere,
- felmerülhet valamilyen jogi segítség, számára érthető nyelven,
- de még akár olyan elemekre is gondolhatunk, mint a „credit history”, vagyis a hitelképességi történetének importálása, sokan ugyanis azért jönnek el 5 évre Európába, hogy később némi hitelsegítséggel megvegyék a családnak elégséges saját otthoni ingatlant.
A Peaket vezető Suppan Márton a Telexnek elmondta: az Overseas Connect egy olyan keretrendszer, platform lesz, amelyre a leendő vásárlók, akár nemzetközi partnerek már könnyen ráfejlesztik a lokális igényeket kielégítő szolgáltatáscsomagot. Az ötlet alapja, hogy nagyjából ugyanazokat a kérdéseket kell tisztázni egy Magyarországra érkező filippínó, egy az Egyesült Államokba megérkező mexikói, vagy egy Dubajban munkát vállaló bangladesi ember esetében.